Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci

logo

Öğrenciler için Sorun Bildirim Formu

OMÜ'nün uygulamaya aldığı uzaktan eğitim sistemi ile ilgili sorun yaşıyorsanız Sorun Bildir bölümünden bize ulaşabilirsiniz.

Not: Classroom ve canlı yayın platformu Google Meet (Hangouts Meet) ile ilgili yaşadığınız sorunları formu doldurarak iletiniz.



Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna classroom.google.com yazın ve kullanıcı giriş ekranına ulaşın. Sisteme bağlandıktan sonra karşınıza kullanıcı giriş formu gelecektir. Kullanıcı giriş formuna üniversite tarafından size sağlanan öğrenci e-posta adresinizi girin. Bu genellikle ogrencinumaraniz@stu.omu.edu.tr şeklindedir. Şifre alanına ise UBS not sistemine girmek için kullandığınız şifreyi yazın.

Eğer şifrenizi unuttuysanız veya hata alıyorsanız; UBS şifrenizi değiştirip, 5 dakika sonra tekrar girmeyi denemelisiniz. Şifreniz içerisinde Türkçe karakter bulunmamalıdır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız ne yapacağınıza ait dokümana bu bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

E-posta hesap ilk giriş şifreleriniz; UBS sistemi şifrenizin G Suite ile senkronize edilmesi ile oluşur. Her UBS şifrenizi değiştirdiğiniz zaman bu işlem G Suite'e yansır ve yeni girişinizde en son ayarladığınız UBS şifresi ile giriş yapmanız gerekir. UBS sistemine erişimle ilgili hata alıyorsanız Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na bildirmelisiniz.

Derslere nasıl katılırım?

Google Classroom üzerinde aldığınız dersler tanımlanmış olarak ekranınıza gelecektir. Seçtiğiniz derse tıklayarak derse ait detayları görebilirsiniz.

Bazı derslerimi görüntüleyemiyorum. Ne yapmalıyım?

Dersleriniz UBS üzerinde aldığınız derslerden farklı veya eksik görünüyorsa, sorun bildirim formunu kullanarak bize bildirin.

Seminer, proje, bitirme tezi vb. derslerim eklenmemiş. Ne yapmalıyım?

Seminer, proje, bitirme tezi, staj, uzmanlık alan dersi, öğretmenlik uygulaması (formasyon) vb. dersler uygulama dersleri olduğu için üniversitemizin almış olduğu kararlar gereği sisteme aktarılmamıştır. Bu dersler için herhangi bir bildirimde bulunmanıza gerek yoktur.

Örgün eğitimde aldığım ortak dersler eklenmemiş. Ne yapmalıyım?

Ortak dersler (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, İngilizce, İş Sağlığı ve Güvenliği) Google Classroom sistemine dahil edilmemiştir. Bu dersler OMÜ Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM) aracılıyla verilecektir.

Eğitim programlarında yer alan uygulamalı dersler nasıl ve ne zaman yapılacak?

Uygulamalı dersler virüsün etkisinin ortadan kalktığı dönemde akademik birimler tarafından ilan edilecek yoğunlaştırılmış akademik takvim çerçevesinde yüz yüze yapılacaktır.

Canlı derslere nasıl katılırım?

Derslerinize ait akış sayfasında, öğreticinizin sizlerle paylaştığı bağlantıya tıklayarak canlı derslere katılabilirsiniz.

Sanal sınıfa mobil telefon ile bağlanabilecek miyim?

Sanal sınıfa mobil telefon ile bağlanmak mümkündür. https://support.google.com/edu/classroom/answer/6118412 bağlantısını kullanarak Google sanal sınıf uygulamasını yükleme konusundaki bilgilendirmeden yararlanabilirsiniz.

Yılsonu/yarıyıl sonu sınavı nasıl yapılacak?

Yarıyıl sonu/yılsonu sınavları virüsün etkisinin ortadan kalktığı dönemde akademik birimler tarafından ilan edilecek akademik takvim çerçevesinde yüz yüze yapılacaktır.

Dönem içi değerlendirme nasıl yapılacak?

Dönem içi ölçme değerlendirmeler sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılacaktır.

Ara sınavlar nasıl yapılacak?

Ara sınavlar sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılabileceği gibi, akademik birimlerimizin gerekli görmesi halinde kurul kararı ile korona pandemisi sonrası dönemde yapabilecektir.

Ders eğitim öğretim materyallerine nasıl ulaşacağım?

Öğrencilerimiz eğitim öğretim materyallerine istediği zaman https://avys.omu.edu.tr adresinden ulaşabilecektir. Ayrıca, sanal sınıftan sorumlu öğretim elemanı tarafından paylaşılacak bağlantı ile eğitim öğretim materyallerine ulaşabilirsiniz.

Sanal sınıfta öğretim elemanlarının paylaştığı ilave materyallerden sorumlu olacak mıyız?

Sanal sınıfta öğretim elemanları tarafından paylaşılan ilave materyallerden sorumlu olacaksınız.

Öğretim elemanı ile diğer öğrencilerin görmediği bir şekilde iletişime geçebilecek miyim?

Öğretim elemanı ile diğer öğrencilerin göremeyeceği bir şekilde gizli görüşme yapabileceksiniz.

Sanal sınıf uygulaması ile ilgili aklıma gelen sorular için nereye başvurmalıyım?

Sanal sınıf uygulaması ile ilgili sorularınız için sorun bildirim formunu kullanarak bize ulaşabilirsiniz.

Ders programıma nasıl ulaşabilirim?

Ders programınızı ubs.omu.edu.tr adresinden görüntüleyebilirsiniz.

Derslere katılmak zorunda mıyım?

Eğitim öğretimin sürekliliğinin sağlanması için ve dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından ders programında belirtilen saatlerde derse katılmanız beklenmektedir.

Bulunduğum yerde teknolojik yetersizlikler (internet bağlantısı vb.) sebebiyle derslere katılım sağlayamazsam ne yapmalıyım?

Dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından ders programında belirtilen saatlerde derse katılmanız beklenmektedir. Bulunduğunuz yerde var olan teknolojik yetersizliği belirten dilekçeyi kanıtlarla birlikte akademik biriminize (Enstitü/Fakülte/YO/MYO) ulaştırmanız gerekmektedir. İlgili yönetim kurulu durumu değerlendirerek karara bağlayacaktır.