Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci


Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna classroom.google.com yazın ve kullanıcı giriş ekranına ulaşın. Sisteme bağlandıktan sonra karşınıza kullanıcı giriş formu gelecektir. Kullanıcı giriş formuna üniversite tarafından size sağlanan öğrenci e-posta adresinizi girin. Bu genellikle ogrencinumaraniz@stu.omu.edu.tr şeklindedir. Şifre alanına ise UBS not sistemine girmek için kullandığınız şifreyi yazın.

Eğer şifrenizi unuttuysanız veya hata alıyorsanız; UBS şifrenizi değiştirip, 5 dakika sonra tekrar girmeyi denemelisiniz. Şifreniz içerisinde Türkçe karakter bulunmamalıdır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız ne yapacağınıza ait dokümana bu bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

E-posta hesap ilk giriş şifreleriniz; UBS sistemi şifrenizin G Suite ile senkronize edilmesi ile oluşur. Her UBS şifrenizi değiştirdiğiniz zaman bu işlem G Suite'e yansır ve yeni girişinizde en son ayarladığınız UBS şifresi ile giriş yapmanız gerekir. UBS sistemine erişimle ilgili hata alıyorsanız Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na bildirmelisiniz.

Derslere nasıl katılırım?

Google Classroom üzerinde aldığınız dersler tanımlanmış olarak ekranınıza gelecektir. Seçtiğiniz derse tıklayarak derse ait detayları görebilirsiniz.

Seminer, proje, bitirme tezi vb. derslerim eklenmemiş. Ne yapmalıyım?

Seminer, proje, bitirme tezi, staj, uzmanlık alan dersi, öğretmenlik uygulaması (formasyon) vb. dersler uygulama dersleri olduğu için üniversitemizin almış olduğu kararlar gereği sisteme aktarılmamıştır. Bu dersler için herhangi bir bildirimde bulunmanıza gerek yoktur.

Ara sınavlar nasıl yapılacak?

Ara sınavlar sanal sınıflarda gerçekleştirilecek ödev, sınav, proje vb. gibi etkinlikler aracılığıyla yapılabileceği gibi, akademik birimlerimizin gerekli görmesi halinde kurul kararı ile korona pandemisi sonrası dönemde yapabilecektir.

Derslere katılmak zorunda mıyım?

Eğitim öğretimin sürekliliğinin sağlanması için ve dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından ders programında belirtilen saatlerde derse katılmanız beklenmektedir.

Bulunduğum yerde teknolojik yetersizlikler (internet bağlantısı vb.) sebebiyle derslere katılım sağlayamazsam ne yapmalıyım?

Dönem içi değerlendirme, sanal sınıflarda yapılan etkinlikler (ödev, sınav vb.) ile yapılacağından ders programında belirtilen saatlerde derse katılmanız beklenmektedir. Bulunduğunuz yerde var olan teknolojik yetersizliği belirten dilekçeyi kanıtlarla birlikte akademik biriminize (Enstitü/Fakülte/YO/MYO) ulaştırmanız gerekmektedir. İlgili yönetim kurulu durumu değerlendirerek karara bağlayacaktır.

Online sınav esnasında nelere dikkat etmeliyim?

Sınav esnasında sorun yaşamamak için aşağıdaki maddeler göz önünde bulundurulmalıdır.
1. Sınavlar Google Formlar aracılığı ile yapıldığından aynı tarayıcıda 2 tane farklı Gmail hesabı açılmış ise Google Formlar varsayılan Gmail hesabınız ile oturum açmayı deneyecektir. Böyle bir durumda stu uzantılı hesaplar dışındaki hesapların sınavlara girmesi engellendiğinden “sınav erişim sorunu” yaşamanız muhtemeldir. Bu durum ile karşılaşmamak için sisteminize yeni bir tarayıcı (Opera, Chrome veya Firefox) kurmanız ve tüm Classroom işlemlerinizi bu tarayıcı üzerinden yürütmeniz şiddetle önerilir.

2. Sınav saati ve tarihi ilgili öğretim üyesi tarafından sizlere dersin akış sayfasında (veya farklı kanallardan) ilan edilmektedir. İlgili sınav tarihi ve saati geldiğinde Classroomda oturum açıp sınav başlama saatinde sayfanızı yenileyin.

3. Sınav etkinliği dersin akış sayfasında görüldüğünde bu etkinliğe tıklayın ve açılan sayfada bulunan “Google Formlar” bağlantısına tıklayarak sınavınızı başlatın.

4. Açılacak olan yeni sayfada sınav soruları görülecektir. Sınav sorularını çözerken sınav süresini göz önünde bulundurup zaman planlamanızı ve hızınızı ayarlamayı ihmal etmeyin.

5. Sınav süresi bitmeden önce “Gönder” butonuna basmazsanız işaretlemiş olduğunuz cevaplar kayıt edilmeyecektir! Bu hususu göz önünde bulundurmanız çok önemlidir.